Kafe, kód a ideály. Dej si pauzu, přijď doplnit kofein, pozdrav se s IT lidmi, nech se inspirovat a prober své nápady. Táta vaří kafe, barista vaří myšlenky, ty vaříš pohodu.

Od r. 2019 každé druhé úterý v měsíci v útulném espresso baru Máma mele kafe v Opavě. Kafe uvaří táta Honza.

Data ve velké firmě

Michal Brabec – Česká spořitelna
14. 1. 2020 – úterý

Prediktivní analytika, chatboti, data driven, big data, data lake a další buzzwords. Co dělat se spoustou dat z mnoha různých systémů? A proč si dávat pozor na nepěkné tabulky.


LEGO roboti

Petr Mlčoch – Rag AI
10. 12. 2019 – úterý

Stavebnice LEGO je hračka. A nástroj pro modeláře. A umělce. A stavitele robotů. Hlavně o tom posledním si budeme povídat. Dozvíte se, co od robotického lega můžete čekat a co ne a jak se to vlastně programuje.


Grafický design her

Jiří Huňa – Fanatic Games
12. 11. 2019 – úterý

Jak se z Opavy tvoří grafika AAA her (Mafia, Call of Duty, Assassins Creed) a jak povodně stály za vznikem Fanatic Games.


Vektorové modelování je jako sochařská práce, kdy z kostky postupně vytesáte požadovaný objekt. Největší zábava přichází s texturami, které musíte optimalizovat, ale umožňují pouhou změnou v některých vrstvách vytvořit různé efekty. Nakonec je důležité, aby ve hře vše působilo přirozeně. A na to potřebuje grafik spoustu trpělivosti.

Praktický úvod do 3D tisku

Lumír Balhar – Red Hat
8. 10. 2019 – úterý

3D tisk je velmi populární technologie a v poslední době je dostupná i pro domácí použití. Možnosti 3D tisku jsou téměř neomezené a fantazii se meze nekladou. Pojďme se společně podívat na to, jak se od nápadu dostaneme až k finálnímu objektu, který si společně u kávy vytiskneme.


3D tisk již není výsadou pouze bohatých nebo průmyslu. Schopnou 3D tiskárnu už lze pořidit za cenu průměrného chytrého telefonu a v domácnosti poslouží jako schopný pomocník, který dokáže vše, co si jeho uživatel dokáže představit (a vymodelovat).

IT v kondici

Marek Vinárek – Fit Trénink
13. 8. 2019 – úterý

Jak přežít sedavé zaměstnání, zlepšit svou sílu a kondici. Aneb co dělat, abyste se na konci dne ve zdraví zvedli ze židle.


Pohyb by měl být prioritně orientován na udržení zdraví a až poté na výkon. Pohyb vedoucí ke zdraví pro běžný život normálního člověka má mít hranice tam, kde mu to přináší celoživotní investici v podobě dlouhého "aktivního" života s co nejlepší funkčností jeho těla.